Sunday 20 February 2011

TeMuDuGa PeRtAmA kU..... (Part Akhir)

   So, abes dh lh cite kawad nye..........fuh!!! lega beb.......aku ingtkan dh abes dh sketsa aku ngn En.Daud ni.....rupenye ad lagi......

"Awk blh push up???"Tnye dy pd aku......

Memandangkan aku pn ad lh jgk berlatih push up ni, aku x de lah gelabah mcm kne kawad td.....rupenye ade jgk lh gune latihan aku yg skit2 sblum ni.......

"Blh encik...." aku jwb dgn nada biase.......

"Cuba awk push up sket...."suruh En.Daud....

   Untuk part ni aku blaja satu bnde lh......time temuduga ni jgn r kite jd bodoh sgt dan jgn tnjuk pndai sgt.......berlagak dan poyo adalah sikap yg sgt x bagus utk di pamerkan.........yg aku wat kat sini agk poyo r.....

"Bape bnyk encik nak??"tnye aku dgn yakin sbb aku rase aku blh wat.......

ek eleh....aku blh tnye plak,mcm lh aku terrer sgt....maximum pn ak leh wat 15 kali  je.....patutnnye ak x yah lh tnye....wat je.......mngkin ak kne skit je klu ak x tnye......

"30...." jwb En.Daud

   Aduhai......2 kali ganda beb..........ni lah akibatnye......nak xnak aku wat je........kata orang di mana ade kmahuan di situ ade jln.....yg pnting, pamerkan kesungguhan kite......

   Aku pn mule lah wat push up.........1 smpai 15.......ok je......rutin lah katekan......msuk 20 je,kepale aku dh mule kebas....aku rse bnyk pressure kot.......tu xpe lagi......atas drpd  20.....siku aku mule berbunyi......mcm nak patah jgk r bnyi nye.....

"Wah......smpai berbunyi-bunyi ha......."kate En.Daud yg mungkin cube wat lawak......

   Mmg lwak pn statement beliau.......weakness aku adalah klu ak rse lawak,mmg aku x leh nk tahan gelak.....bile dh glak tu satu bnde pn ku x leh nk wat........mmg lmah r........disbbkan itulah, aku x leh nk teruskan yg ke 25 dn seterusnye.....

"Brape dah??" tnye En.Daud....

"25 dh encik..."jwb aku yg dh x leh nk truskan bercampur dgn rse nk gelak......

"Ok....dh lh tu....."kata En.Daud yg mnyuruh aku stop........

"Awk ni kne berlatih lg ni.....kite nk minimum 50....."tambahnye lg......

   Aku pn bgn dan duduk smula dgn rase nk gelak......tangan aku mmg kebas gile r....aku rse darah mmg x jln dh.....hohohohooh.......En.Daud pn trus bertanye.....

"Awk mat rempit ke???slalu kuar mlm???".............

aku jwab blik,"tak Encik,sy bkn mat rempit....klu kuar mlm pn kul 10 maksimum r......"

"Sembahyang slalu tinggal???"tnye dy lg smbil snyum yg mcm dh tau aku pnye smbahyang mmg slalu bocor....

"Ade jgk lh encik......" jwb aku dgn segan2......

"O.....awak jgn tinggal sembahyang......" nasihat beliau pd aku.......

Aku pn angguk2 kn kpale yg x ilang lagi kebasnye sbb push up td........dy pn bgtau r sket2 pasal alam ni....elaun,sponsorship dan lain2.....

"Ok lah.....sy rekemen awak ni......awk doa2 lh smoga boleh dapat msuk alam ni.....jgn slalu tnggl smbahyang tu.....dalam bidang ni kekuatan iman tu pnting......awk kuar nnti pnngil bdak dpn tu sruh msuk ye....." kata nye sambil tanda tick kat kotak rekemen pada column komen penemuduga........

"Terima kasih encik." kataku sambil bgn bersalam dan keluar.........

   Mcm tulah critenye psl pengalaman aku dgn inteview ni......Alhamdulillah....aku diterima utk msuk blaja kat alam.......ni pn atas jasa baik En.Daud, terima kasih bnyk r En.Daud........dan bdak yg aku ckp men kabel td tu, jd bdak skelas ngn aku.....aku tnye jgk r dy btul ke dy men kabel....dy snyum je ......... aku pn faham lh klu dh snyum tu.......eheheheheheheh......


~ Tamat~













No comments:

Post a Comment