Monday 21 February 2011

LaWak VS LaWAk BoDOh....

   Lawak......bile sebut je msti ade kaitan dgn gelak.....aku ni kire sorang dari beribu-ribu org yg menghargai lawak, memang suke gile r tgk, baca, dengar, bnde yang lawak2 ni.......sebab tu aku ni suke main2 dan jarang serius......dan aku pulak kalau dah gelak tu, memang susah nk stop r......asyik teringat je kat bende lawak yang aku gelakkan tu....tp, bgs jugak lah, sebab ade orang kate gelak tu ubat untuk hati.....tapi dalam kadar yang tak melampau lh.....kalau dah lebih sgt pun tak boleh jugak....

   Sekarang ni pun dah ramai pelawak yang terhasil, nak2 pulak bile ade program realiti yang membolehkan sape2 yang ade bakat terpandam dalam bidang lawak untuk mengekspresikan lawak masing2......seperti orang lain yang minat dengan lawak, dah tentulah aku pun ade pelawak yang aku minat......maksud aku minat dengan lawak die lah.......mereka adalah johan dan zizan.......

   Mereka berdua ni hasil dari program realiti Raja Lawak.......sume lawak2 dieorng ni best.......dan semenjak umah aku ade stremyx ni, mmg kerap r aku tgk video lawak mereka ni kat u tube tu....kalau tengok banyak kali pun tak bosan....antara yang aku selalu tengok video ni :

Bagi aku memang lwak gile r........

   Mungkin pada orang lain takde lah lawak sangat kot........tp bagi aku, memang dah cukup nak buat aku gelak terbahak-bahak.........ape2 pun aku harap dua orang pelawak feveret aku ni akan terus maju dan berjaya lah.....aku tetap akan sokong lawak dieorang ni selagi berpatutan.....

   Bagi aku untuk buat lawak ni susah........walaupun pada mata kasarnye kite nampak macam benda tu keje senang.......setakat berdiri, cakap2 sket.....pastu orang pun gelak......tapi, hanya orang yang gifted dgn melawak punye telent je boleh buat.........kalau tak, memang orang tak gelak r........

   Dalam lawak ni pulak, ade yang dinamakan lawak bodoh.....pada pendapat aku lawak bodoh ni terjadi bile kite menganggap lawak yang orang buat tu irritating sangat2, walaupu orang lain gelak.....contohnye macam pengalaman aku kene kan member aku :

   Macam biasalah, lepas penat tengok movie kat laptop, mmber aku ni akan tertidor sebelah dengan laptop dia.......tapi pada satu hari ni, lain skit.....dia tidor pakai earphone.......so, aku ngan sorang lagi member aku ni,memang suke kene kan dia ni.....tapi pada hari tersebut kami fikir nak kne kan beliau dengan cara lain.....


"G-mey, jom kenekan tua nak???"aku menghasut kawan ku untuk follow aku.....

"Jom.....hahahahahahahh!!!!(gelak jahat)" G-mey mengajak tanda setuju.....

   So, kiteorang berdua pun amik peluang lah dengan Lan (tua) yang sedang tidor dengan earphone nye tu....aku decide nak pasang lagu kuat2,sampai dia bangun......

"Lagu ape nak bukak ni???" tanya aku dengan perasan excited tahap nak kencing kepada G-mey.

"Cari r dulu...."Balas G-mey dengan muka yang dahagakan ketawa......

   So, lepas aku survey dalam laptop Lan ni....aku jmpe satu lagu dangdut baik punye......ahahahahahaaa

"Lagu ni boleh???"tanya aku...

" Ok! on...."balas G-mey

   So, aku pun up kan volume ke tahap maksimum......dan tekan butang play....aku x tau r bunyi nye camne, tapi aku boleh dengar r lagu tu walaupun tak pakai earphone......lepas tu Lan ni tersedar dengan muka nak tarik keretanye........aku dengan G-mey pun gelak lah......

"Woi! ko buat lawak bodoh pulak malam2 ni eak!!!"Lan memberitahu dengan nada marah.....

   So, bagi Lan lawak yang aku buat tu bodoh, walaupun G-mey ngan aku gelak habis-habisan.....itulah lawak bodoh pada persepsi aku........

Tu lah muke orang yang dikenekan tu.....sori ye Lan!!!! friend forever!!!




   
   

   

1 comment:

  1. akak pun suke Johan n Zizan..
    Cube tgk you tube 'kelas blaja kecek ganu'
    klakau..ketawa smpi guling2..

    ReplyDelete